Om mijn netwerk te vergroten ben ik aangesloten bij BNI Beaufort Noordoostpolder – Urk. Deze groep van ongeveer 35 ondernemers ontbijt iedere woensdag gezamenlijk met als doel de andere leden toegang te geven tot het eigen netwerk. Iedere week geeft een ondernemer een presentatie over zijn of haar bedrijf. Deze week was het mijn beurt.
Ik wilde geen gewone presentatie met dia’s waarbij ik zou vertellen wie ik ben en wat ik doe. Als event planner wilde ik deze ochtend mijn eigen marketing event organiseren. Daarbij liet ik uitnodigingen maken die ik uitgaf aan de aanwezige ondernemers, met het verzoek de uitnodiging door te geven in hun netwerk om zo het bereik van mijn marketing event te vergroten. Bij de uitnodiging deed ik de belofte om voor een verrassende ontvangst te zorgen.
Bij de entree had ik een rode loper uitgelegd om mijn gasten (zo beschouwde ik mijn collega ondernemers deze morgen) in style te ontvangen. Bij de deur stond ik klaar met alcoholvrije champagne om hen verrassend welkom te heten op deze morgen. Het standaard ontbijtbuffet had ik aangepast en aangevuld met een luxe verse fruitsalade en lekkere sappen van lokale leveranciers. Hiermee wilde ik de kwaliteit aangeven die ik bij Van Diepen Feesten erg belangrijk vind.
Onze ontbijtzaal heb ik feestelijk aangekleed met goud-metallic ballonnen. De ballonnen gaven enerzijds een luxe uitstraling die paste bij de rode loper, de champagne en het verse ontbijt. Anderzijds zijn de ballonnen in mijn bedrijfskleuren en zijn het de ballonnen die ook terugkomen in mijn zakelijke foto’s. Dit draagt bij aan de beeldvorming van Van Diepen Feesten.
Deze beeldvorming is meerdere keren teruggekomen. Het begon met het ontwerp van de uitnodiging in mijn bedrijfskleuren, -vormen en -lettertype; het oranje en geel, de strakke lijnen en afgesneden hoeken en het geschreven lettertype. Deze style komt ook terug in de placemat en in de website.
De presentatie zelf wilde ik richten op de meerwaarde die ik kan bieden aan bedrijven, maar ik wilde ook laten weten wat er allemaal mogelijk is op evenementen. Omdat ik over al die mogelijkheden nooit uitgepraat raak, kwam daarvoor de placemat als oplossing. Een evenementenmenukaart waarop allerlei mogelijkheden staan die ik op events kan verzorgen. En dat is nog maar een fractie; alles kan!
In alles komen mijn kernwaarden terug; persoonlijk, kwaliteit en passie voor evenementen. Daarnaast heb ik duidelijk mijn doelgroep en doel van het event voor ogen gehad. De doelgroep was de groep ondernemers met wie ik wekelijks ontbijt met als doel hen te verrassen en de meerwaarde van Van Diepen Feesten mee te geven!
Van Diepen Feesten denkt graag met u mee waar kansen liggen op een event van uw bedrijf!